Home  
  Methode  
  Producten  
  Ateliers  
  Contact  
Het werven van jongeren


Het werven van deelnemers voor het JongerenAtelier gebeurt via de partners. Zij werken vanuit hun professie vaak met de doelgroep of kunnen hen anderszins gemakkelijk bereiken. Dat kan via een middelbare school, sportvereniging, wijkcentrum, scouting etc. In de praktijk zie je vaak dat doelgroepen worden gemixt omdat de onderlinge verstandhouding moet worden verbeterd of dat men elkaar kan ondersteunen met kennis en kunde. Het is belangrijk dat jongeren goed wordt uitgelegd waar ze aan meedoen en ook waarvoor ze het doen. Dat kan bijvoorbeeld tijdens een introductiebijeenkomst of met een inspirerende wervingsfolder. De methode kan zeer flexibel worden ingezet. Ieder atelier wordt afgestemd op de wensen en mogelijkheden van de partners en de doelgroep. Een JongerenAtelier kan aansluiten bij een werkweek op school of een schoolvak zoals culturele kunstzinnige vorming.

Nieuws

Recent  |   Archive  |   Search